El ministre Óscar Puente ha confirmat que s’està redactant el projecte amb una inversió prevista de 162 milions d’euros
El ministre de Transport i Mobilitat Sostenible ha assegurat que aquesta actuació no es veurà afectada pel projecte similar anunciat a Castelló, que tindrà un cost de 50 milions d’euros. L’anunci arriba després del greu col·lapse de divendres passat, que va provocar més de 14 hores de retencions per un accident mortal.
Puente ha explicat que existeix un programa d’accions per millorar l’AP-7 i l’AP-2, amb inversions plurianuals de 250 milions d’euros fins al 2031. A més, el Govern està preparant un protocol específic d’actuació per a situacions d’emergència com la viscuda recentment.
La senadora d’ERC Laura Castel ha valorat positivament la confirmació del projecte, tot i que ha demanat establir un calendari d’execució concret. També ha proposat la millora de l’N-340 per convertir-la en autovia, considerant que l’A-7 finalitza a l’Hospitalet de l’Infant.
El ministre ha destacat que l’alliberament dels peatges en 463 quilòmetres d’autopistes a Catalunya ha suposat importants canvis en els hàbits de mobilitat. El pla acordat amb el Govern català inclou estudis sobre la distribució del trànsit i nous enllaços al Vendrell, Roda de Berà i l’Hospitalet de l’Infant.
Tot i que la gestió del trànsit no és competència del Ministeri, s’implementarà un sistema de senyalització intel·ligent entre Hospitalet i l’Ampolla per regular la velocitat segons el volum de trànsit i gestionar els avançaments de vehicles pesants.



