Més de 2.500 joves participaran en tres dies d’activitats formatives i professionals per arrelar el talent al territori
El Fòrum Jove de les Terres de l’Ebre inicia una nova edició consolidant-se com un espai de referència territorial per als joves amb l’objectiu de proporcionar-los eines per al seu futur professional sense necessitat de marxar del territori. L’esdeveniment, que tindrà lloc durant tres dies, comptarà amb la participació de més de 2.500 joves i oferirà gairebé 2.000 places en diverses xerrades i activitats.
Adam Tomàs, alcalde d’Amposta, ha destacat la importància d’aquest esdeveniment: «Des de les administracions públiques, sovint fem comentaris de la necessitat d’arrelar el talent jove al nostre territori i que no se’n vagi, i en tot cas, si se’n va, que sigui per retornar en algun moment i aportar tota l’expertesa que acabem agafant per al creixement del nostre territori. El Fòrum Jove vol ser això», afegia.
L’alcalde ha recordat els orígens del Fòrum, que va nàixer com una simple trobada per conèixer les necessitats dels jóvens, i ha subratllat la seva evolució fins a convertir-se en un espai amb més de 30 carpes on s’ofereixen opcions de formació, ocupació, salut i emancipació en l’àmbit de l’habitatge.
Per la seva banda, Iris Castell, regidora de Joventut, ha explicat que el Fòrum situa els jóvens al centre i pivota en base a les seves necessitats, «oferint formacions i eines a les famílies i a tot el professorat perquè l’acompanyament que tingui aquest jove sigui el millor possible». Castell ha afegit que l’objectiu és que «marxar de Terres de l’Ebre sigui una opció però no sigui l’única».
Montserrat Latorre, Coordinadora Territorial de Joventut a les Terres de l’Ebre, ha expressat la seva sorpresa per la quantitat d’estands i ha valorat positivament la representació dels centres formatius del territori i les sortides professionals que s’hi ofereixen. Segons Latorre, aquestes activitats són «fonamentals perquè la gent jove es quedi al territori, conega tota l’àmplia gama formativa que hi ha, quines sortides professionals tenim», amb l’objectiu final d’evitar «un despoblament i un desarrelament de la gent jove perquè, al cap i a la fi, la gent jove és el futur».
El Fòrum ha aconseguit fidelitzar diversos estands que participen repetidament en l’esdeveniment, alhora que cada any s’incorporen nous centres educatius i serveis del territori, consolidant-se així com una cita imprescindible per als joves de les Terres de l’Ebre.



