La passarel·la de 90 metres de llargada total creua l’AP-7 i la C-12 i s’emmarca en les obres d’extensió d’aquesta via d’ús turístic i ciutadà, que permetrà ampliar-ne el recorregut fins arribar al Delta de l’Ebre
Una seixantena de professionals han treballat intensament durant tota la nit de dissabte per fer possible la instal·lació del nou pont de la Via Verda de la Val de Zafan a Amposta. L’operació es va iniciar a les onze de la nit de dissabte i es va perllongar fins a les deu del matí de diumenge, culminant amb èxit la col·locació d’aquesta estructura clau per al projecte.
L’estructura metàl·lica, que ara ja és visible al terme municipal d’Amposta, representa un avenç significatiu en el projecte d’extensió de la Via Verda de la Val de Zafan, una iniciativa que connectarà els dos parcs naturals de les Terres de l’Ebre.
Operativa complexa amb talls viaris
La instal·lació va requerir una operativa tècnica d’alta complexitat que va obligar a realitzar talls totals de trànsit a l’AP-7 i la C-12, les dues vies que creua la nova passarel·la. L’estructura té una llargada total de 90 metres i una amplada de 3 metres, i està composta per:
- Un tram de 50 metres amb un pes de 48 tones
- Un tram de 40 metres amb un pes de 38 tones
Per a la seva col·locació, els equips tècnics van emprar transport especial i una grua de 650 tones, a més d’altra maquinària especialitzada que va permetre recolzar l’estructura als dos estreps i a la pila intermèdia de formigó armat.
Projecte d’abast territorial
L’extensió de la Via Verda de la Val de Zafan és un projecte liderat per la Diputació de Tarragona amb la col·laboració dels ajuntaments de Roquetes, Tortosa, Amposta i la Ràpita. Les obres avancen a bon ritme i es preveu que la via estigui completament operativa a principis del 2026.
El projecte compta amb un pressupost de 6,3 milions d’euros, dels quals 5 milions són finançats pel Fons de Recuperació Europeu Next Generation.
Actualment, els treballs se centren en els trams dels antics traçats ferroviaris en desús que havien quedat aïllats, així com en aquells segments de connexió que requereixen l’obertura de traçats nous. Aquests trams en particular se situen a partir del nucli de la pedania de Vinallop (terme municipal de Tortosa) i diversos sectors dins els termes municipals d’Amposta i la Ràpita.
Iris Castell, Diputada delegada d’Infraestructures del Territori, ha destacat que “Amposta guanya un pont més, però també tota la demarcació amb 27 quilòmetres de via verda”. Per la seva banda, l’alcalde d’Amposta, Adam Tomàs, ha posat en valor “l’aposta del seu govern per un turisme sostenible on, per fi, poc a poc la ciutadania veu els resultats, i una mostra és aquest pont”.



