En només 8 mesos s’han licitat noves obres per valor 800
milions, s’han adjudicat per 700 milions i estan en execució
obres per més de 900 milions
El Corredor Mediterrani continua avançant amb pas ferm i, en aquest desplegament d’infraestructures estratègiques, les Terres de l’Ebre esdevenen una peça fonamental dins del traçat ferroviari. El Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible, mitjançant ADIF, ha superat els 6.000 milions d’euros en inversions adjudicades des de 2018 i gairebé arriba als 8.000 milions en licitacions.
Aquest impuls inversor no només reflecteix la voluntat del govern espanyol de consolidar un eix ferroviari modern i eficient, sinó que ja es tradueix en accions concretes al territori. En els darrers mesos s’ha avançat notablement en el tram entre Castelló i Tarragona, amb l’adjudicació de diversos projectes centrats en la millora del traçat i l’adaptació a l’amplada estàndard europea. Destaca la instal·lació d’un sistema de detecció de caiguda d’objectes, amb un cost de 12,6 milions d’euros.
A més, s’han iniciat estudis per connectar Tarragona amb Lleida i Zaragoza mitjançant una autopista ferroviària, un projecte que permetria unir de manera més eficient el litoral amb l’interior peninsular, afavorint tant el transport de mercaderies com el de passatgers.
Aquest conjunt d’actuacions, en gran part finançades amb fons europeus NextGenerationEU, consolida l’aposta per unes infraestructures sostenibles i competitives. El govern manté un ritme inversor mitjà de 20 milions d’euros setmanals en licitacions i 25 milions en execució, fet que reforça el compromís amb la cohesió territorial i l’impuls econòmic del corredor mediterrani.
Les Terres de l’Ebre, per tant, es posicionen com a zona clau en aquest mapa d’inversions que busca modernitzar la xarxa ferroviària, potenciar els ports mediterranis i connectar de forma més àgil i sostenible les diferents regions del país.



