Tanca el menú
    Demana la teva cançó!
    Facebook Instagram X (Twitter) YouTube TikTok
    Facebook Instagram X (Twitter) YouTube TikTok
    U Ràdio 101.9 FM | Terres de l'Ebre i Baix Maestrat
    Demana la teva cançó!
    • Inici
    • Programes
    • Notícies
    • Programació
    • Contacte
    • Equip
    • Història
    • Lo que sona!
    U Ràdio 101.9 FM | Terres de l'Ebre i Baix Maestrat
    Inici - Transport - Inaugurada la carretera que uneix Roquetes i els Reguers un cop finalitzades les obres de millora i transformació de la via
    Transport

    Inaugurada la carretera que uneix Roquetes i els Reguers un cop finalitzades les obres de millora i transformació de la via

    2 juny 2025

    La Diputació de Tarragona ha invertit 5M€ en el projecte, que ha inclòs l’ampliació del pont d’accés als Reguers, la construcció d’un vial per a vianants i rotondes per millorar les interseccions

    Notícia completa amb les declaracions de la presidenta de la Diputació de Tarragona, Noemí Llauradó, la diputada d’Infraestructures al Territori, Iris Castell, i els alcaldes de Roquetes, Ivan Garcia, i de Tortosa, Jordi Jordan.

    La carretera T-342 que uneix Roquetes i els Reguers és ara una via molt més segura i còmoda per a tots els seus usuaris: vehicles, ciclistes i vianants. La Diputació de Tarragona ha invertit 5M€ en el projecte de condicionament de gairebé 6,5 quilòmetres d’aquesta carretera de gran importància per a la comarca del Baix Ebre, que no només dona accés a Roquetes, els Reguers-Tortosa i Alfara de Carles, sinó que és la via d’accés al Parc Natural dels Ports i al Mont Caro. Aquest dissabte s’ha celebrat la inauguració oficial de la carretera, amb un acte en què han participat la presidenta de la Diputació de Tarragona, Noemí Llauradó, la diputada d’Infraestructures al Territori, Iris Castell, i els alcaldes de Roquetes, Ivan Garcia, i de Tortosa, Jordi Jordan.

    Les obres que s’hi han dut a terme durant 2 anys han suposat una transformació de la via i han consistit bàsicament en l’eixamplament de la carretera fins arribar als 3 metres per carril al llarg de tot el traçat, per tal de garantir el pas simultani de vehicles amb seguretat. Destaca l’actuació que s’ha fet al pont d’accés als Reguers, on s’ha ampliat l’estructura fins als 8 metres i s’ha recuperat l’antic pont reconvertit ara en una via exclusiva per a ciclistes i vianants. Aquesta via dona continuïtat al vial per a vianants i ciclistes que s’ha construït en paral·lel a la carretera i que garanteix la convivència segura de tots els usuaris. La construcció de dues rotondes -a la sortida de l’entramat urbà de Roquetes i a l’accés a la urbanització dels Pilans i al vial d’accés al Mont Caro- ha suposat una gran millora de les interseccions existents.

    Lectura recomanada:  L'Ajuntament de la Ràpita inverteix 513.000 euros en la renovació integral de l'Estadi Municipal de la Devesa

    «Unes bones comunicacions són imprescindibles per al correcte desenvolupament de l’activitat diària dels nostres pobles i ciutats. Per això, des de la Diputació treballem per conservar i millorar la nostra xarxa de carreteres i impulsar projectes de gran importància per a la ciutadania, com és el cas d’aquesta via, el projecte d’ampliació de la Via Verda o el condicionament de la nova carretera de la Ràpita a Poble Nou del Delta. Tot plegat, contribueix a fer de les Terres de l’Ebre un bon lloc on viure, garantint la mobilitat i el benestar de les persones que hi viuen i que ens visiten», ha destacat la presidenta de la Diputació de Tarragona, Noemí Llauradó, durant l’acte d’inauguració, que ha tingut lloc a la rotonda construïda al terme municipal de Roquetes.

    La diputada d’Infraestructures al Territori, Iris Castell, ha posat en valor la importància d’aquest projecte, que ha transformat una via per la qual transcorren més de 3.000 vehicles cada dia, i que ha suposat un benefici directe per als veïns i veïnes de Roquetes, Tortosa i Alfara de Carles. A més, ha destacat que el projecte s’ha dut a terme tenint en compte criteris de  sostenibilitat i d’adaptació a l’entorn, com per exemple amb l’ús de fanals solars, la instal·lació de balises solars al costat de l’itinerari ciclable o la plantació de lledoners als marges per a naturalitzar els límits de la carretera.

    Els alcaldes de Roquetes i de Tortosa han agraït a la Diputació l’impuls d’aquestes obres i han ressaltat la millora que han suposat per a totes les persones usuàries. A l’acte hi ha participat també altres autoritat locals com el delegat del Govern a les Terres de l’Ebre, Joan Castor Gonell; el president del Consell Comarcal del Baix Ebre, Antoni Gilabert; la diputada de la Diputació de Tarragona Meritxell Roigé, entre altres.

    Lectura recomanada:  L'Ajuntament de Tortosa denuncia irregularitats en l'adjudicació de les obres de l'antiga SAMAR-SAMO

    Condicionament del camí d’accés al Ports

    Durant l’acte, s’ha anunciat que durant el 2026 començaran les obres del camí d’accés als Ports, que passarà a formar part de la xarxa local de la Diputació properament. Segons ha fet saber la presidenta de la Diputació, Noemí Llauradó, ja s’està treballant en la redacció del projecte de millora d’aquesta via, d’una longitud de gairebé 15 km, i que donarà continuïtat al les obres executades a la T-342 entre Roquetes i els Reguers. El pressupost previst per a aquesta actuació ascendeix a 1,5M€.

    Compartir. Facebook Twitter LinkedIn Email Telegram WhatsApp Copia l'enllaç

    Entrades relacionades

    Roquetes enllesteix la reparació de quatre camins municipals

    23 juny 2026

    Benicarló impulsarà la primera fase del Bulevard amb una nova rotonda d’accés nord, carril bici i més de 4.000 m² de zona verda

    23 juny 2026

    Benicarló licita la millora de tres camins a la partida Sanadorlí per a reforçar la connectivitat i la seguretat

    23 juny 2026
    vota la cancço de llista d'exits

    No et perdis l'últim

    Roquetes enllesteix la reparació de quatre camins municipals

    23 juny 2026

    Benicarló impulsarà la primera fase del Bulevard amb una nova rotonda d’accés nord, carril bici i més de 4.000 m² de zona verda

    23 juny 2026

    Benicarló licita la millora de tres camins a la partida Sanadorlí per a reforçar la connectivitat i la seguretat

    23 juny 2026

    El Consell Comarcal del Montsià impulsa xerrades de consum adreçadesa la gent gran dels municipis de la comarca

    23 juny 2026
    vota la cancço de llista d'exits

    El més llegit

    Protecció Civil activa l’Alerta del Pla PROCICAT per calor intensa davant la primera onada de calor de l’estiu

    19 juny 2026

    Tortosa millora el projecte del nou aparcament d’Adif i s’integrarà la nova zona verda a la trama urbana

    19 juny 2026

    Amposta acollirà el XXI Congrés Nacional de Bou de Corda del 2 al 5 de juliol de 2026

    23 gener 2026

    Un any més APASA aposta per les estades inclusives

    30 juliol 2024

    U Ràdio 101.9 FM és la teua ràdio musical i informativa a les Terres de l'Ebre i Baix Maestrat.

    Carrer Major, 94, 43550 Ulldecona, Tarragona
    info@uradio.cat

    Facebook X (Twitter) Instagram YouTube TikTok
    Últimes notícies

    Roquetes enllesteix la reparació de quatre camins municipals

    23 juny 2026

    Benicarló impulsarà la primera fase del Bulevard amb una nova rotonda d’accés nord, carril bici i més de 4.000 m² de zona verda

    23 juny 2026
    Amb el suport de
    Departament de Presidencia Generalitat de Catalunya
    Mitjà associat a
    Associacio Catalana de Radio
    • Anuncia’t a U Ràdio
    • Treballa amb nosaltres
    • Avís legal
    • Política de privacitat
    © Drets reservats a U Ràdio 101.9 FM. Emissora comercial amb caràcter informatiu i d'entreteniment 2026

    Escriviu a sobre i premeu Enter per cercar. Premeu Esc per cancel·lar.