Reivindica que l’acord entre el govern d’Esquerra Republicana i el de l’Estat ha fet possible retornar el servei de tren Avant a les Terres de l’Ebre, el qual caldrà ampliar-lo, complementar-ho amb l’aturada de l’Euromed i oferir bonificacions de tarifes als usuaris de l’Ebre
Els diputats republicans al Parlament de Catalunya, Raquel Sans, Albert Salvadó, Irene Aragonès i el senador republicà Jordi Gaseni, després de fer el viatge amb rodalies fins a l’estació de tren de Sant Vicenç de Calders, han valorat els efectes de les obres ferroviàries al corredor mediterrani, en el primer dia de funcionament del Pla de transport alternatiu previst pel govern espanyol.
Albert Salvadó ha reconegut un sentiment agredolç. D’una banda, estava satisfet que “després de l’acord entre el govern d’Esquerra Republicana i el govern de l’Estat s’hagi pogut tornar a recuperar el servei Avant a les Terres de l’Ebre, una demanda històrica que caldrà que es vagi ampliant”.
D’altra banda, però, s’ha lamentat que ”no n’hi ha prou amb un Avant d’anada a Barcelona i un de tornada; reivindiquem una altra aturada de l’Avant a les Terres de l’Ebre en els dos sentits; i també la recuperació de l’aturada de l’Euromed a l’Aldea amb dues aturades més per cada sentit, i així tenir quatre aturades diàries de trens de velocitat alta en cada sentit”.
El diputat republicà abans de fer un agraïment a la Plataforma Trens Dignes per la feina feta durant aquests anys, ha reclamat, també bonificacions en les tarifes de l’Avant i l’Euromed als usuaris de les Terres de l’Ebre, “perquè cal afavorir la vertebració del país”.
El senador Jordi Gaseni ha incidit en la necessitat d’acabar d’una vegada per totes amb el deficient servei de tren que han patit i pateixen la gent de les Terres de l’Ebre.
La diputada Raquel Sans s’ha mostrat preocupada perquè “el tall per obres no serà per millorar el dia a dia dels usuaris de Renfe sinó per augmentar els trens de mercaderies que passaran per aquesta línia”. És per això que ha demanat al govern de l’Estat una bona planificació amb una línia ferroviària de mercaderies per l’interior.