El servei local compleix 3 anys al municipi i ja suma un total de 125 avantatges per a persones d’entre 12 i 30 anys
El Carnet Jove de Tortosa, que es va implantar ara fa tres anys al municipi de la mà de l’Agència Catalana de la Joventut i l’Ajuntament de Tortosa, ha iniciat aquesta setmana la nova campanya de captació de nous avantatges. La campanya vol captar més comerços, entitats i institucions que ofereixin més i millors descomptes al municipi per a millorar encara més l’oferta actual d’avantatges del Carnet Jove a Tortosa.
Actualment, el carnet local suma un total de 125 avantatges repartits entre els àmbits d’esports (2,4%), turisme i mobilitat (7,2%), cultura (1,6%), formació (4,8%), tecnologia (4%), salut (12,8%), lleure (9,6%) i altres (57,6%).
Aquests 125 avantatges són 80 més respecte dels que hi havia el 2021, l’any abans d’iniciar-se el Carnet Jove de Tortosa i la primera campanya de captació. Es tracta d’un creixement global del 178% en aquests 3 primers anys i d’un increment un 167% superior del que hi ha hagut al conjunt de Catalunya en el mateix període.
Entre aquests nous avantatges s’hi compten serveis com ara òptiques, articles per a la llar, serveis mèdics, llibreries, òptiques, moda i complements, restauració, i també descomptes en serveis municipals, al Teatre Felip Pedrell i a la Festa del Renaixement de Tortosa.
D’aquesta oferta se’n poden beneficiar els 3.006 titulars (51% noies i 49% nois) que el Carnet Jove té avui a Tortosa, i que es reparteixen entre les següents franges d’edat: 12-13 anys (1,5%), 14-17 anys (13,8%), 18-21 (24,5%), 22-25 (26,4%), 26-30 (29,7%) i 31 anys (4,1%). Es tracta d’unes xifres que signifiquen una penetració mitjana del 41,68% del Carnet Jove entre el total de joves residents a Tortosa, una xifra molt superior a la mitjana de Catalunya (29,73%).
A més del jovent de Tortosa, dels descomptes al comerç i serveis del CJ al municipi també se’n poden beneficiar el conjunt dels titulars del carnet a la demarcació de les Terres de l’Ebre (15.425 joves), al conjunt de Catalunya (519.018 joves) i arreu d’Europa (més de 7,5 milions).
L’objectiu de la nova campanya de captació de comerços és que el Carnet Jove de Tortosa connecti el Carnet Jove nacional amb el comerç local i serveis de proximitat. D’aquesta manera, es pretén que el Carnet Jove sigui una eina útil en el dia a dia dels joves de Tortosa i potenciar encara més els avantatges en comerços i serveis de proximitat.
Un dels fets que demostra l’arrelament del carnet a Tortosa és el fet que dos titulars del Carnet Jove de la capital del Baix Ebre, Ferran Gascon Roda i Edgar Cid Sancho, van ser seleccionats a la convocatòria del Càsting Carnet Jove per aparèixer a l’espot del carnet a nivell nacional l’any 2024.
Entre les accions que es duran a terme per a captar nous comerços de Tortosa a l’oferta del Carnet Jove hi ha diverses comunicacions i visites als comerços, associacions, agrupacions de comerciants i la Federació de Comerç de Tortosa, així com el repartiment de pòsters, tríptics, anuncis a la ràdio i al web municipal, i publicacions a les xarxes socials.
Una altra de les maneres per promocionar el Carnet Jove als comerços locals és la col·locació d’un distintiu a l’entrada de l’establiment. Aquesta actuació es complementa amb l’eina de geolocalització de l’APP del Carnet Jove amb una mirada local, que prioritza els avantatges del carnet que tenen al seu voltant en el moment en què facin ús del servei.
Així mateix, anualment es fa difusió del carnet entre els joves de Tortosa mitjançant el web CJ de Tortosa, butlletins digitals del CJ de Tortosa i altres accions d’informació de l’Ajuntament.