Dimecres es va fer la sessió de tancament del curs 2025-2026, amb l’acomiadament dels membres sortants
«Si fas bullying no tindràs amics», «No a l’assetjament» o «Si assetges et caurà un problema». Aquests han sigut alguns dels lemes que s’han pogut llegir a les pancartes que els membres del Consell d’Infants d’Amposta 2025-2026 han preparat per a la sessió de tancament, celebrada dimecres 17 de juny al saló de plens de l’Ajuntament.
Sota la mirada de les famílies, els representants dels centres educatius, l’equip tècnic, l’alcalde i les regidories que lideren el projecte, els infants han accedit al saló de plens amb les pancartes com un acte simbòlic per posar de manifest la necessitat de conscienciar sobre aquesta problemàtica i ajudar qui en pugui patir les conseqüències, just abans d’exposar el seu treball i la seua encomana al govern municipal.
Així, els consellers i conselleres han presentat les seues propostes a l’alcalde, Adam Tomàs, i a les regidores d’Educació, Núria Marco; de Drets Socials i Ciutadania, Núria Ferré, i de Participació Ciutadana, Ariadna Tomàs. Entre les propostes, hi destaquen la instal·lació d’una bústia a cada centre educatiu on els infants puguin deixar escrits per explicar les seues experiències; la creació d’espais de confort amb sofàs i plantes a les escoles, on poder acudir en cas de necessitat, així com la designació d’adults de referència per poder traslladar-los les situacions d’assetjament escolar que puguin sorgir.
L’alcalde, Adam Tomàs, ha aprofitat el tancament per agrair als consellers i conselleres la seua tasca durant tot el curs. «Amb la vostra mirada i propostes ens ajudeu a fer d’Amposta la millor ciutat on viure, perquè l’Amposta que volem només és possible amb l’ajuda de tots i totes», els ha dit.
La lluita contra l’assetjament escolar, per fomentar la convivència i el respecte entre iguals, ha sigut un dels quatre encàrrecs que l’alcalde va proposar al Consell d’Infants en el moment de la seua constitució, al novembre del 2025, i que els infants van escollir per treballar durant les 7 sessions de treball que han fet des de novembre fins a maig.
Per preparar el seu treball, a finals d’abril, els consellers i conselleres han comptat amb la visita d’unes formadores professionals en matèria d’assetjament. A través de diverses dinàmiques, han aprofundit sobre els conceptes de l’assetjament, els rols que es produeixen en una situació d’assetjament i com gestionar-ho. Els consellers i conselleres han tingut l’oportunitat tant de compartir experiències com de traslladar dubtes i preguntes a les formadores.
En el marc de la sessió de tancament, també s’ha lliurat el diploma de reconeixement als membres que enguany han fet 5è de primària i que deixen el Consell d’Infants per donar pas a la renovació de la meitat dels membres el curs que ve.



