Han experimentat un creixement espectacular durant el 2024, atenent 8.791 joves en prop de 10.000 consultes
Els Serveis Comarcals de Joventut del Montsià han experimentat un creixement espectacular durant el 2024, atenent 8.791 joves en prop de 10.000 consultes, gairebé doblant les xifres de l’any anterior quan es van registrar 4.842 usuaris i 5.603 consultes.
Guillem Carles, conseller comarcal de Joventut, ha destacat la importància d’aquests serveis com a punt de referència per a la joventut de la comarca. També ha posat en valor la dedicació dels equips tècnics per garantir que la informació arriba als joves i per fomentar oportunitats que millorin el seu present i futur.
El perfil majoritari dels usuaris correspon a joves d’entre 21 i 25 anys, que representen el 74% del total, amb una predominança femenina del 63%. Les consultes més freqüents se centren en temes de treball i educació, que suposen més de la meitat del total, seguides per qüestions relacionades amb habitatge, lleure, mobilitat internacional i salut.
Les tècniques dels Serveis Comarcals de Joventut destaquen que la seva tasca va més enllà de l’atenció presencial i telefònica, ja que desenvolupen una intensa activitat de dinamització a través de diversos canals digitals, incloent correu electrònic i xarxes socials. Aquest enfocament multicanal permet adaptar-se constantment a les formes de comunicació preferides pels joves.
Els serveis ofereixen un acompanyament integral en el procés d’emancipació del jovent, facilitant l’accés a oportunitats formatives, laborals, d’habitatge i experiències de mobilitat internacional, amb l’objectiu de promoure una participació activa i informada en tots els àmbits que afecten el seu desenvolupament personal i professional.