L’Ajuntament i l’Estació Nàutica organitzen una jornada amb sortides en caiac i pàdel, bany col·lectiu i vermut musical
L’Ajuntament de la Ràpita, conjuntament amb l’Estació Nàutica de la Ràpita Delta de l’Ebre i la Cabanya, organitzen aquest diumenge 28 de juny, a partir de les 10.30 del matí, la Festa del Mar, una jornada dedicada a la promoció dels esports nàutics i oberta a tota la ciutadania.
La regidora de Turisme, Comerç i Festes de l’Ajuntament de la Ràpita, Elena Queral, ha explicat que la trobada serà a les 10.30 hores, mentre que a les 11.00 hores hi haurà la sortida a l’aigua, i que a partir de les 12.30 hores es farà un vermut musical, organitzat per Vermut Ràpid Tenc: «Aquest proper diumenge, dia 28 de juny, a partir de les 10.30 del matí, l’Ajuntament de la Ràpita se felicita per aquesta festa del mar organitzada conjuntament per l’estació nàutica de la Ràpita Delta de l’Ebre i la Cabanya.» Queral ha afegit que l’objectiu municipal és continuar impulsant aquest tipus d’activitats: «Seguim col·laborant per dinamitzar els esports nàutics, per apropar-los a la ciutadania, i la veritat és que és un dels reptes que ens hem marcat aquest any i que de moment estem consolidant.»
Per la seva banda, el president de l’Estació Nàutica de la Ràpita Delta de l’Ebre, Joan Barberà, ha emmarcat la festa dins la tasca de l’Agència Catalana de Turisme i de l’associació catalana d’estacions nàutiques, que treballa per donar a conèixer l’activitat nàutica al territori: «Aquesta festa ja va néixer amb la idea d’ensenyar a la població el que és l’activitat nàutica.» Barberà ha destacat que, en l’actualitat, la iniciativa respon a un canvi de model en la política de desenvolupament turístic de Catalunya, basat en la implicació directa de la població local: «Ara es tracta que la mateixa gent del poble sigui la que gestiona i desenvolupa l’activitat turística.»
El gerent de la Cabanya, Jaume Hernández, ha detallat el programa de la jornada nàutica, que inclourà una sortida en caiac i pàdel surf al voltant de les mussoleres: «Sortirem sobre les onze a l’aigua, anirem en caiac i pàdel i farem una volta per les mussoleres.» Hernández ha animat la població a participar-hi i ha subratllat l’atractiu paisatgístic de l’entorn: «El lloc és molt bonic i trobarem molta natura, i animo la gent del poble que ho vingui a veure perquè des del caiac es veu una perspectiva molt bonica.» Durant el recorregut, els participants s’acostaran fins a uns 25 metres de les mussoleres, on podran observar directament com es cultiven.
Hernández ha confirmat que des de les mateixes instal·lacions sortiran els caiacs i que el lloc disposa de pàrquing per als assistents.



