El jurat ha avaluat 14 treballs presentats, dels quals 12 complien totes les condicions de les bases
La sisena edició dels premis Manuel Sales i Ferré a treballs de recerca i investigació, convocats per l’Institut Manuel Sales i Ferré i l’Ajuntament d’Ulldecona, es va cloure aquest cap de setmana amb l’acte de lliurament dels guardons celebrat a la sala de plens de l’Ajuntament d’Ulldecona en el marc de la Fira i Festes de Sant Lluc. En aquesta ocasió, el jurat ha avaluat 14 treballs presentats, dels quals 12 complien totes les condicions de les bases.
Els treballs guardonats han estat els següents:
Premi MSF de Sociologia: “Compres o et fan comprar? Els draps bruts del neuromàrqueting” de l’alumna Safaa el Khayat Khayat de l’Institut Manuel Sales i Ferré d’Ulldecona.
Premi MSF Terres de l’Ebre: “Meravelles del Delta: explorant les propietats cosmètiques de les cremes en base d’algues” de l’alumna Mireia Mora Izquierdo de l’Institut Els Alfacs de la Ràpita.
Premi MSF Terres del Sénia: “Proposta de passarel·la de connexió per a vianants i ciclistes a Amposta” de l’alumne Blai Tolòs Campàs de l’Institut Ramon Berenguer IV d’Amposta
L’acte va comptar amb l’assistència dels alumnes premiats, acompanyats de les seves famílies, tutors, representants dels centres educatius i membres del jurat, a més de la representació municipal.
L’alcaldessa, Núria Ventura, adreçà unes paraules d’agraïment per la qualitat dels treballs i manifestà el desig de continuïtat en la convocatòria d’aquests premis en edicions successives. A més, va posar de manifest la importància dels premis “en el marc del sistema públic d’educació, amb l’objectiu de fomentar la recerca i la investigació, l’esforç, el talent, la feina ben feta i, sobretot, la motivació i curiositat dels i les joves, com a present i futur de la societat”.
També el nou director de l’Institut Manuel Sales i Ferré, Francisco León Floro, va destacar en les seves paraules la importància dels Premis de recerca i investigació com a instrument de reconeixement i, a la vegada, com a via de motivació per despertar la capacitat d’anàlisi i pensament crític de l’alumnat.