Cal revisar les regles del joc, ja que la distribució en els canals digitals està, en gran mesura, controlada per les grans empreses tecnològiques
L’Associació Catalana de Ràdio (ACR), en col·laboració amb Radioplayer, ha organitzat una conferència en línia centrada en l’actual relació entre les plataformes digitals i la ràdio. L’esdeveniment ha ofert una visió panoràmica de la situació en diversos països i ha presentat la proposta de valor de Radioplayer.
Durant la sessió, Sonia Domarco, responsable de Radioplayer a Espanya, ha abordat una qüestió crucial. Malgrat que la proliferació d’opcions per accedir a continguts d’àudio ha impulsat el consum en línia de la ràdio, Domarco ha advertit que la multiplicació dels canals de distribució podria tenir efectes adversos a llarg termini per a la indústria radiofònica. En les seves pròpies paraules: “Cal revisar les regles del joc, ja que la distribució en els canals digitals està, en gran mesura, controlada per les grans empreses tecnològiques, que determinen com s’accedeix als continguts, quins es prioritzen i quin és el model de negoci“.
Per a aquells interessats en aprofundir en el tema, la conferència completa està disponible en vídeo a continuació.