Carmona ha reconegut l’impacte en la mobilitat dels usuaris, però ha subratllat la importància d’aquesta inversió del govern espanyol en la infraestructura ferroviària
Rodalies ha anunciat que implementarà millores en el pla de transport alternatiu establert arran del tall ferroviari a Roda de Berà. L’objectiu d’aquestes modificacions és augmentar l’eficiència en la conducció dels usuaris cap als seus destins i millorar la sincronització entre trens i autobusos.
Antonio Carmona, director de Rodalies, ha explicat en una declaració des de Sant Vicenç de Calders que s’introduiran mesures com la instal·lació de senyalització al terra i la creació d’espais per a la formació de cues. Carmona ha reconegut l’impacte en la mobilitat dels usuaris, però ha subratllat la importància d’aquesta inversió del govern espanyol en la infraestructura ferroviària.
El director ha demanat comprensió i flexibilitat als passatgers, comparant la situació amb les alteracions que es produeixen durant les obres domèstiques. Ha assegurat que, malgrat les molèsties, l’objectiu final és proporcionar un servei de major qualitat.
Segons Carmona, el pla alternatiu ha estat dissenyat de manera exhaustiva i s’està avaluant el seu funcionament en diversos punts durant aquesta fase inicial. Entre les mesures previstes s’inclouen:
- Millora de la senyalització per guiar els usuaris.
- Optimització de les àrees d’espera i formació de cues.
- Gestió més eficient de les zones d’aparcament i arribada d’autobusos.
Carmona ha indicat que es col·laborarà amb els ajuntaments per implementar millores addicionals. Algunes d’aquestes es podran aplicar de manera immediata, mentre que d’altres requeriran més temps per a la seva implementació.
El director ha reconegut la possibilitat de retards o desajustos puntuals entre els serveis d’autobús i tren, atribuint-ho a la major complexitat del transport per carretera. S’està treballant en la reubicació i el reajustament dels serveis per optimitzar la seva integració.
Per la seva banda, Manel Nadal, secretari de Mobilitat del Govern, ha qualificat el funcionament inicial del pla alternatiu com a positiu. Ha emfatitzat el compromís de realitzar anàlisis diàries per identificar àrees de millora i ha destacat l’ampliació del servei d’autobús regular entre Tarragona i Barcelona, que ha passat de tres a nou serveis diaris.
Tant Carmona com Nadal han subratllat que s’està monitoritzant de prop l’impacte d’aquestes mesures en els patrons de mobilitat, incloent-hi possibles augments en el trànsit de vehicles privats cap a Barcelona. Les autoritats continuaran avaluant la situació i implementant ajustos segons sigui necessari per garantir la millor experiència possible per als usuaris durant aquest període d’obres.