Tanca el menú
    Demana la teva cançó!
    Facebook Instagram X (Twitter) YouTube TikTok
    Facebook Instagram X (Twitter) YouTube TikTok
    U Ràdio 101.9 FM | Terres de l'Ebre i Baix Maestrat
    Demana la teva cançó!
    • Inici
    • Programes
    • Notícies
    • Programació
    • Contacte
    • Equip
    • Història
    • Lo que sona!
    U Ràdio 101.9 FM | Terres de l'Ebre i Baix Maestrat
    Inici - Medi ambient - L’IDECE reconeix la col·laboració ciutadana en el seguiment dels esturions alliberats a l’Ebre
    Medi ambient

    L’IDECE reconeix la col·laboració ciutadana en el seguiment dels esturions alliberats a l’Ebre

    28 gener 2026

    Els pescadors que troben exemplars proporcionen informació essencial per avaluar l’èxit del programa de reintroducció d’aquesta espècie al Mediterrani

    Bibiana Porres, directora de l’IDECE, ha fet lliurament d’un obsequi en reconeixement de la tasca de col·laboració ciutadana en el seguiment dels esturions alliberats al riu Ebre el passat 17 de desembre. Segons ha explicat Porres, els exemplars han seguit el camí esperat, desplaçant-se ràpidament des del riu cap a la mar, tal com s’havia previst en el programa de reintroducció.

    Abans de Nadal, l’organisme va rebre l’avís que s’havien localitzat dos esturions, tot i que en aquesta ocasió, a diferència de l’any passat quan es van trobar dos exemplars vius, els peixos no van tenir la mateixa sort. La directora de l’IDECE ha agraït especialment la col·laboració dels pescadors que fan arribar aquesta informació, ja que resulta fonamental per analitzar el comportament dels animals i comprovar que el programa està funcionant correctament. Aquestes dades, a més, es comparteixen amb el govern francès, que és qui proporciona els esturions per al projecte.

    Xavi Cabrera, pescador de l’Ampolla, ha destacat la importància de la col·laboració de tots els sectors perquè aquest tipus d’iniciatives tinguin èxit. «El riu Ebre és un dels més importants del Mediterrani, i fer una sort d’esturions aquí, de part de l’IDECE que estan totalment implicats, és molt important per al territori i per als pescadors», ha assegurat Cabrera, que va ser un dels que va localitzar un dels exemplars a la badia del Fangar.

    Lectura recomanada:  Tortosa inicia un pla de xoc de neteja intensiva de les illes de contenidors als barris i pobles del municipi

    El pescador ha relatat que va descobrir l’animal de manera casual, quan va observar un gavià que aixecava un peix i el deixava caure. En adonar-se que no es tractava d’una espècie habitual, va comprovar que portava un microxip i un número de telèfon, i va contactar immediatament amb els agents rurals de la zona, que van efectuar tots els procediments necessaris per a l’estudi de l’exemplar.

    Marc Ordeig, coordinador del projecte, ha explicat que és normal que hi hagi captures d’esturions a l’entorn del delta de l’Ebre, tant als estanys com a la mar, on hi ha activitat pesquera. L’any passat es van capturar dos exemplars que van sobreviure, però enguany els dos esturions localitzats van quedar emmalats en tramalls i no van poder ser salvats.

    Ordeig ha subratllat la importància de conèixer les causes de mortaldat en aquest entorn per millorar el projecte de reintroducció. A diferència d’altres països europeus com Holanda o Alemanya, on els grans vaixells mercants i el soroll són un problema per als esturions, a l’Ebre la pesca és el principal factor a tenir en compte. «Al final aquest peix l’estem reintroduint també perquè algun dia es pugui tornar a pescar», ha remarcat el coordinador, que ha afegit que resulta fonamental saber tant per què els animals es desplacen a determinades zones com quins són els motius de la seva mort.

    Un dels esturions trobats aquest any es localitzava prop del Port de l’Ampolla, precisament on es va pescar l’última femella adulta d’esturió, que feia més de dos metres, cosa que reforça la importància d’aquesta àrea per a l’espècie i la necessitat de continuar recollint dades per garantir l’èxit del programa de conservació.

    Lectura recomanada:  L’Ajuntament de l’Aldea manifesta la seua oposició a la planta de biogàs projectada al polígon 32 de Tortosa

    Compartir. Facebook Twitter LinkedIn Email Telegram WhatsApp Copia l'enllaç

    Entrades relacionades

    Tortosa millora el projecte del nou aparcament d’Adif i s’integrarà la nova zona verda a la trama urbana

    19 juny 2026

    L’Estat ha pagat 1.709 milions pel fracàs del magatzem de gas Castor

    18 juny 2026

    L’Ajuntament de l’Aldea estrena la seua nova estació meteorològica municipal

    18 juny 2026
    vota la cancço de llista d'exits

    No et perdis l'últim

    Roquetes enllesteix la reparació de quatre camins municipals

    23 juny 2026

    Benicarló impulsarà la primera fase del Bulevard amb una nova rotonda d’accés nord, carril bici i més de 4.000 m² de zona verda

    23 juny 2026

    Benicarló licita la millora de tres camins a la partida Sanadorlí per a reforçar la connectivitat i la seguretat

    23 juny 2026

    El Consell Comarcal del Montsià impulsa xerrades de consum adreçadesa la gent gran dels municipis de la comarca

    23 juny 2026
    vota la cancço de llista d'exits

    El més llegit

    Protecció Civil activa l’Alerta del Pla PROCICAT per calor intensa davant la primera onada de calor de l’estiu

    19 juny 2026

    Tortosa millora el projecte del nou aparcament d’Adif i s’integrarà la nova zona verda a la trama urbana

    19 juny 2026

    Una jornada del Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona aborda l’evolució i el futur de la gestió de la Costa Daurada i les Terres de l’Ebre

    19 juny 2026

    Benicarló omplirà el centre de la ciutat d’arts escèniques amb vuit espectacles per a la Nit en Vetla 2026

    17 juny 2026

    U Ràdio 101.9 FM és la teua ràdio musical i informativa a les Terres de l'Ebre i Baix Maestrat.

    Carrer Major, 94, 43550 Ulldecona, Tarragona
    info@uradio.cat

    Facebook X (Twitter) Instagram YouTube TikTok
    Últimes notícies

    Roquetes enllesteix la reparació de quatre camins municipals

    23 juny 2026

    Benicarló impulsarà la primera fase del Bulevard amb una nova rotonda d’accés nord, carril bici i més de 4.000 m² de zona verda

    23 juny 2026
    Amb el suport de
    Departament de Presidencia Generalitat de Catalunya
    Mitjà associat a
    Associacio Catalana de Radio
    • Anuncia’t a U Ràdio
    • Treballa amb nosaltres
    • Avís legal
    • Política de privacitat
    © Drets reservats a U Ràdio 101.9 FM. Emissora comercial amb caràcter informatiu i d'entreteniment 2026

    Escriviu a sobre i premeu Enter per cercar. Premeu Esc per cancel·lar.