Tanca el menú
    Demana la teva cançó!
    Facebook Instagram X (Twitter) YouTube TikTok
    Facebook Instagram X (Twitter) YouTube TikTok
    U Ràdio 101.9 FM | Terres de l'Ebre i Baix Maestrat
    Demana la teva cançó!
    • Inici
    • Programes
    • Notícies
    • Programació
    • Contacte
    • Equip
    • Història
    • Lo que sona!
    U Ràdio 101.9 FM | Terres de l'Ebre i Baix Maestrat
    Inici - Salut - La Generalitat invertirà quasi 20M€ en infraestructures sanitàries a Vinaròs durant aquesta legislatura
    Salut

    La Generalitat invertirà quasi 20M€ en infraestructures sanitàries a Vinaròs durant aquesta legislatura

    18 maig 2026

    El conseller de Sanitat, Marciano Gómez, visita les obres del segon centre de salut i anuncia un nou edifici de salut mental amb heliport i l’ampliació de les consultes externes de l’hospital

    L’alcaldessa de Vinaròs, Maria Dolores Millares, ha rebut la visita del conseller de Sanitat, Marciano Gómez, per supervisar les obres del segon centre de salut de la ciutat, una inversió de 8,9 milions d’euros que havia sigut promesa per anteriors legislatures i que l’actual govern de la Generalitat Valenciana ha fet realitat. «Estem molt contents perquè és una obra molt demandada per la ciutadania», ha destacat Millares, qui també ha posat en valor la remodelació del centre de salut actual, en la qual s’han invertit quasi 150.000 euros.

    El conseller ha recordat que la seua primera visita a Vinaròs va ser als quatre o cinc dies d’assumir el càrrec, quan el departament sanitari de Vinaròs es trobava amb greus problemes tant de personal com d’infraestructures. Des d’aleshores, ha subratllat, la col·laboració entre institucions ha permès avançar de manera significativa. El nou centre de salut, d’uns 2.000 metres quadrats, s’espera que estiga en funcionament per al febrer del 2027.

    Un paquet d’inversions sense precedents

    Gómez ha desglossat un paquet d’inversions que suma quasi 20 milions d’euros en aquesta legislatura. A banda del segon centre de salut, ha anunciat l’ampliació de les consultes externes de l’hospital amb 18 nous despatxos, especialment pensats per millorar l’atenció en oftalmologia i traumatologia, una actuació en fase de licitació valorada en 2,5 milions d’euros.

    Lectura recomanada:  Marta Barrachina destaca el compromís de la Diputació per garantir la depuració d’aigües en tota la província amb 14 actuacions iniciades i la inversió de 9,6 milions d'euros

    La tercera gran actuació és el nou edifici de salut mental, que es troba en fase de redacció del projecte i que suposarà una inversió de quasi 10 milions d’euros. L’equipament comptarà amb 10 cambres d’hospitalització, la unitat de conductes addictives, atenció tant ambulatòria com hospitalària i cobrirà tots els trams d’edat, des de la salut mental infanto-juvenil fins a la d’adults. A més, el conseller ha confirmat que el nou edifici inclourà un heliport.

    Reforç de personal i noves especialitats

    Un dels aspectes més destacats de la compareixença ha sigut l’anunci d’una oferta pública d’ocupació (OPE) innovadora a nivell nacional, basada en un concurs de mèrits sense examen. De les 94 places convocades, s’hi han presentat 1.500 aspirants, una xifra que el conseller ha valorat com una prova que les mesures d’incentivació i retenció del talent estan funcionant.

    Des que l’hospital va ser declarat centre de difícil cobertura, el departament ha passat de contractar 3 persones per a salut mental entre 2015 i 2023 a incorporar-ne 9 en els últims dos anys i mig, entre els quals hi ha psicòlegs clínics, psiquiatres i terapeutes ocupacionals, cosa que suposa un increment del 44% de l’equip existent.

    Quant a la cardiologia, el conseller ha explicat que s’estan aplicant mesures organitzatives innovadores mitjançant les agrupacions sanitàries interdepartamentals, que permeten als facultatius atendre pacients de Vinaròs també a Castelló dins d’un mateix àmbit organitzatiu, garantint la continuïtat assistencial.

    El futur del centre de salut actual

    Respecte al centre de salut actual, Gómez ha avançat que, una vegada construït el nou equipament, acollirà el punt d’atenció continuada, a més de serveis de medicina general, pediatria i atenció maternoinfantil, reforçant així l’accessibilitat de la ciutadania als serveis sanitaris prop del seu domicili.

    Lectura recomanada:  Foment del Treball fa seves les reivindicacions de l’AECE

    Finalment, el conseller ha assegurat que s’està treballant en la reactivació de la borsa de treball, que la Direcció General de Personal preveu obrir al mes de maig, i ha insistit que l’objectiu del govern és «retenir el talent no ara, sinó per sempre».

    Compartir. Facebook Twitter LinkedIn Email Telegram WhatsApp Copia l'enllaç

    Entrades relacionades

    El Consell Comarcal del Montsià impulsa xerrades de consum adreçadesa la gent gran dels municipis de la comarca

    23 juny 2026

    La Ràpita celebra diumenge la Festa del Mar a les instal·lacions de la Cabanya

    22 juny 2026

    Protecció Civil activa l’Alerta del Pla PROCICAT per calor intensa davant la primera onada de calor de l’estiu

    19 juny 2026
    vota la cancço de llista d'exits

    No et perdis l'últim

    Roquetes enllesteix la reparació de quatre camins municipals

    23 juny 2026

    Benicarló impulsarà la primera fase del Bulevard amb una nova rotonda d’accés nord, carril bici i més de 4.000 m² de zona verda

    23 juny 2026

    Benicarló licita la millora de tres camins a la partida Sanadorlí per a reforçar la connectivitat i la seguretat

    23 juny 2026

    El Consell Comarcal del Montsià impulsa xerrades de consum adreçadesa la gent gran dels municipis de la comarca

    23 juny 2026
    vota la cancço de llista d'exits

    El més llegit

    Protecció Civil activa l’Alerta del Pla PROCICAT per calor intensa davant la primera onada de calor de l’estiu

    19 juny 2026

    Tortosa millora el projecte del nou aparcament d’Adif i s’integrarà la nova zona verda a la trama urbana

    19 juny 2026

    Amposta acollirà el XXI Congrés Nacional de Bou de Corda del 2 al 5 de juliol de 2026

    23 gener 2026

    Una jornada del Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona aborda l’evolució i el futur de la gestió de la Costa Daurada i les Terres de l’Ebre

    19 juny 2026

    U Ràdio 101.9 FM és la teua ràdio musical i informativa a les Terres de l'Ebre i Baix Maestrat.

    Carrer Major, 94, 43550 Ulldecona, Tarragona
    info@uradio.cat

    Facebook X (Twitter) Instagram YouTube TikTok
    Últimes notícies

    Roquetes enllesteix la reparació de quatre camins municipals

    23 juny 2026

    Benicarló impulsarà la primera fase del Bulevard amb una nova rotonda d’accés nord, carril bici i més de 4.000 m² de zona verda

    23 juny 2026
    Amb el suport de
    Departament de Presidencia Generalitat de Catalunya
    Mitjà associat a
    Associacio Catalana de Radio
    • Anuncia’t a U Ràdio
    • Treballa amb nosaltres
    • Avís legal
    • Política de privacitat
    © Drets reservats a U Ràdio 101.9 FM. Emissora comercial amb caràcter informatiu i d'entreteniment 2026

    Escriviu a sobre i premeu Enter per cercar. Premeu Esc per cancel·lar.