El conseller de Sanitat, Marciano Gómez, visita les obres del segon centre de salut i anuncia un nou edifici de salut mental amb heliport i l’ampliació de les consultes externes de l’hospital
L’alcaldessa de Vinaròs, Maria Dolores Millares, ha rebut la visita del conseller de Sanitat, Marciano Gómez, per supervisar les obres del segon centre de salut de la ciutat, una inversió de 8,9 milions d’euros que havia sigut promesa per anteriors legislatures i que l’actual govern de la Generalitat Valenciana ha fet realitat. «Estem molt contents perquè és una obra molt demandada per la ciutadania», ha destacat Millares, qui també ha posat en valor la remodelació del centre de salut actual, en la qual s’han invertit quasi 150.000 euros.
El conseller ha recordat que la seua primera visita a Vinaròs va ser als quatre o cinc dies d’assumir el càrrec, quan el departament sanitari de Vinaròs es trobava amb greus problemes tant de personal com d’infraestructures. Des d’aleshores, ha subratllat, la col·laboració entre institucions ha permès avançar de manera significativa. El nou centre de salut, d’uns 2.000 metres quadrats, s’espera que estiga en funcionament per al febrer del 2027.
Un paquet d’inversions sense precedents
Gómez ha desglossat un paquet d’inversions que suma quasi 20 milions d’euros en aquesta legislatura. A banda del segon centre de salut, ha anunciat l’ampliació de les consultes externes de l’hospital amb 18 nous despatxos, especialment pensats per millorar l’atenció en oftalmologia i traumatologia, una actuació en fase de licitació valorada en 2,5 milions d’euros.
La tercera gran actuació és el nou edifici de salut mental, que es troba en fase de redacció del projecte i que suposarà una inversió de quasi 10 milions d’euros. L’equipament comptarà amb 10 cambres d’hospitalització, la unitat de conductes addictives, atenció tant ambulatòria com hospitalària i cobrirà tots els trams d’edat, des de la salut mental infanto-juvenil fins a la d’adults. A més, el conseller ha confirmat que el nou edifici inclourà un heliport.
Reforç de personal i noves especialitats
Un dels aspectes més destacats de la compareixença ha sigut l’anunci d’una oferta pública d’ocupació (OPE) innovadora a nivell nacional, basada en un concurs de mèrits sense examen. De les 94 places convocades, s’hi han presentat 1.500 aspirants, una xifra que el conseller ha valorat com una prova que les mesures d’incentivació i retenció del talent estan funcionant.
Des que l’hospital va ser declarat centre de difícil cobertura, el departament ha passat de contractar 3 persones per a salut mental entre 2015 i 2023 a incorporar-ne 9 en els últims dos anys i mig, entre els quals hi ha psicòlegs clínics, psiquiatres i terapeutes ocupacionals, cosa que suposa un increment del 44% de l’equip existent.
Quant a la cardiologia, el conseller ha explicat que s’estan aplicant mesures organitzatives innovadores mitjançant les agrupacions sanitàries interdepartamentals, que permeten als facultatius atendre pacients de Vinaròs també a Castelló dins d’un mateix àmbit organitzatiu, garantint la continuïtat assistencial.
El futur del centre de salut actual
Respecte al centre de salut actual, Gómez ha avançat que, una vegada construït el nou equipament, acollirà el punt d’atenció continuada, a més de serveis de medicina general, pediatria i atenció maternoinfantil, reforçant així l’accessibilitat de la ciutadania als serveis sanitaris prop del seu domicili.
Finalment, el conseller ha assegurat que s’està treballant en la reactivació de la borsa de treball, que la Direcció General de Personal preveu obrir al mes de maig, i ha insistit que l’objectiu del govern és «retenir el talent no ara, sinó per sempre».



