Quaranta-tres establiments de la ciutat participen en aquesta iniciativa que combina patrimoni històric, comerç de proximitat i promoció turística
L’alcalde de Tortosa, Jordi Jordan, acompanyat dels regidors de la Festa del Renaixement i Comerç, Víctor Grau i Sònia Ruperet, així com de la presidenta de la Federació de Comerç Tortosa Més, Maria José Ferrer, ha presentat aquest dimarts la nova campanya comercial ‘La Llotja dels Tractes’ que s’impulsa conjuntament amb l’agrupació comercial de la ciutat.
La campanya, que començarà aquest cap de setmana, pretén posar en valor i reforçar el comerç de proximitat de Tortosa, alhora que recorda la importància comercial que sempre ha tingut la ciutat i que va ser especialment rellevant al segle XVI. El nom escollit fa referència a la llotja situada al Parc Teodor González, símbol del comerç tortosí i representació de la tradició comercial de la ciutat.
Quaranta-tres establiments participants
Quaranta-tres establiments comercials de diferents sectors participaran en aquesta iniciativa que inclou calçat, moda, estètiques, perfumeries i restauració. L’objectiu és que tant la ciutadania de Tortosa com els visitants puguin conèixer, visitar i comprar en aquests comerços.
La mecànica de la campanya és senzilla: els participants hauran de recollir 20 segells visitant els establiments adherits. Un cop completat el circuit, podran canviar els segells per entrades per als espectacles de la Festa del Renaixement, fins a esgotar existències.
Combinació de patrimoni i comerç
La regidora Sònia Ruperet ha explicat que cada establiment disposarà d’una fotografia dels diferents anys de la Festa del Renaixement que mostrarà l’evolució de la celebració. Aquesta exposició fotogràfica s’ha lligat amb la recerca històrica realitzada per l’arxiu històric sobre els gremis de l’època, creant “un mix” entre arxiu, fotografies de les edicions anteriors del Renaixement i els comerços de la ciutat.
Els establiments participants rebran tríptics amb la ruta comercial clarament dibuixada per facilitar el recorregut. La presidenta de la Federació de Comerç ha animat tant els comerciants com els visitants a vestir-se de Renaixement per contribuir a l’ambient festiu.
Festa del Renaixement: impacte econòmic i turístic
La 28a edició de la Festa del Renaixement començarà d’aquí a dues setmanes i comptarà amb la participació de vuit països en diferents companyies i grups d’àmbit internacional. La programació inclou més de 59 espectacles durant quatre dies, amb una novetat important: per adaptar-se al canvi climàtic, serà la festa més nocturna, concentrant els espectacles més importants a la tarda i vespre.
Jordan ha destacat que es tracta d’una festa declarada d’interès turístic nacional i “una de les festes i un dels actes més importants de promoció econòmica que fa la ciutat durant tot l’any”. La campanya ‘La Llotja dels Tractes’ busca precisament retroalimentar tant el comerç de proximitat com la mateixa festa, beneficiant el sector comercial i l’esdeveniment turístic.
La presidenta de la Federació de Comerç, Maria José Ferrer, ha expressat l’orgull de presentar “una nova campanya vinculada a la Festa del Renaixement, una ruta pels comerços del centre que convida a viure la festa també des dels aparadors i botigues de la ciutat”. Ferrer ha subratllat que aquesta proposta vol dinamitzar el comerç local i posar en valor “el producte de proximitat, l’atenció personal i una història viva amb més de 700 anys documentats”.
Tradició comercial centenària
L’alcalde ha remarcat que la campanya pretén “dinamitzar econòmicament Tortosa i, sobretot, posar en valor el comerç de proximitat”, recordant que la ciutat sempre ha tingut una important tradició comercial que es va mantenir especialment activa durant l’època renaixentista. La llotja del Parc Teodor González és el símbol d’aquesta tradició i l’inspiració per al nom de la campanya.
La iniciativa representa una aposta clara per combinar patrimoni històric, promoció turística i dinamització econòmica local, oferint als visitants una experiència cultural enriquidora mentre descobreixen l’oferta comercial actual de Tortosa.