La iniciativa oferirà descomptes de 5 euros del 3 d’octubre al 2 de novembre per impulsar les vendes en el comerç de proximitat
L’alcalde de Tortosa, Jordi Jordan, ha presentat aquest matí la nova edició de la campanya Bons Tortosa 2025, una iniciativa que comptarà amb un pressupost de 200.000 euros i que tindrà lloc del 3 d’octubre al 2 de novembre. L’alcalde ha estat acompanyat per la regidora de Comerç, Sònia Rupérez, el Gerent de la Cambra de Comerç, Francesc Minguell, i la presidenta de la Federació de Comerç i Serveis Tortosa Més, Maria José Ferrer.
Objectiu: dinamitzar el comerç petit i mitjà
Segons ha explicat Jordan, la campanya té com a objectiu principal “dinamitzar el comerç a Tortosa i, sobretot, el comerç petit i mitjà, el comerç de proximitat”. L’alcalde ha destacat que es tracta d’un esforç econòmic important per part de l’Ajuntament, però que té “un bon retorn per al comerç i per al conjunt de la ciutat”.
Com funciona la campanya
La iniciativa consisteix en l’emissió de vals de descompte de 5 euros que es poden adquirir a través de la pàgina web bons.tortosa.cat. Les persones majors de 18 anys, tant de Tortosa com de fora de la ciutat, podran descarregar-se un màxim de 3 bons per persona.
Els descomptes s’apliquen de la següent manera:
- 1 bo per a compres mínimes de 15 euros
- 2 bons per a compres mínimes de 30 euros
- 3 bons per a compres mínimes de 45 euros
Una vegada descarregats, els bons tenen una validesa de 7 dies i es poden utilitzar en tots els establiments adherits a la campanya.
Èxit de l’edició anterior
Les dades de l’any passat avalen l’eficàcia de la campanya. Van participar més de 200 establiments, amb una xifra de negoci mitjana per bo de 25,52 euros, generant un total de 540.000 euros en vendes als establiments participants.
Gestió digital i formació
La Càmera de Comerç s’encarrega de la gestió tècnica de la campanya a través de la plataforma digital. El president de la Cambra de Comerç, Francesc Minguell, ha destacat que enguany serà obligatori que els establiments participants realitzin una formació prèvia per garantir el bon funcionament del sistema. “Volem que les factures que ens presenten els diferents establiments siguin correctament elaborades”, ha explicat el gerent.
De moment s’han programat quatre sessions de formació, començant aquesta tarda a les 15:30h, amb la possibilitat d’ampliar-ne més si és necessari.
Coincidència amb el festival “A Cel obert”
L’alcalde ha remarcat que la campanya coincideix amb el festival d’art efímer A Cel obert, que “porta molta gent a la ciutat i dinamitza diferents edificis històrics del centre i del nucli antic”. Aquesta sinergia pretén que “el mes d’octubre siga un més potent i amb força”.
Participació oberta
Actualment ja s’han adherit a la campanya uns 40 establiments, però la inscripció es manté oberta mentre dure la iniciativa. La presidenta de Tortosa Més, Maria José Ferrer, ha fet una crida perquè més comerciants s’hi adhereixin i realitzin la formació obligatòria.
La campanya no només inclou comerços, sinó també restaurants, serveis professionals com perruqueries o centres d’estètica, i fins i tot activitats culturals, sempre que siguin establiments que no superin els 80 treballadors, excloent així les grans superfícies.
La presidenta de la Federació de Comerç ha convidat “no només la gent de Tortosa, sinó tota la gent” a aprofitar aquesta oportunitat, destacant que fins i tot visitants de Barcelona podrien beneficiar-se durant un cap de setmana a la ciutat.



