El senador Jordi Gaseni vol que Terres de l’Ebre tingui les mateixes oportunitats que Figueres o Barcelona
Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) a les Terres de l’Ebre ha presentat un seguit d’iniciatives per millorar el servei ferroviari d’Ulldecona, reclamant que l’estació esdevingui l’inici i final de la línia R16.
En una roda de premsa celebrada davant l’estació d’Ulldecona, Alfred Paredes, regidor d’ERC a Ulldecona, ha destacat la importància d’aquesta infraestructura per a tota la comarca: «La nostra estació és l’estació de la Sénia, d’Alcanar, d’Ulldecona i de l’interior del Montsià. Estem parlant de més de 20.000 persones que necessiten aquest servei».
Paredes ha denunciat el deteriorament progressiu de l’estació i la reducció de freqüències, assenyalant que «per anar a Barcelona es tarda més de tres hores, una durada incompatible amb el segle XXI».
Per la seva banda, Jordi Gaseni, senador d’Esquerra Republicana, ha recordat que «tenim un mandat democràtic del Senat que demana que Ulldecona sigui inici de la R16». Gaseni ha criticat l’abstenció dels socialistes davant aquesta proposta, considerant-la insuficient: «No demanem més, demanem les mateixes oportunitats que poden tenir des de Figueres o Barcelona».
Albert Salvadó, diputat i president de la Federació de l’Ebre d’ERC, ha subratllat que aquesta és «l’única estació ferroviària que tenim a la comarca del Montsià» i ha explicat que els acords de legislatura d’Esquerra Republicana, tant al Govern de Catalunya com al de Madrid, contemplen el traspàs de tots els serveis ferroviaris que operen a Catalunya.
Salvadó ha expressat la voluntat d’incrementar les freqüències i millorar les connexions: «Apostem per incorporar un altre Avant que ens doni un marge temporal durant el dia més ampli, que hauria de sortir i arribar aquí a Ulldecona».
Els representants d’ERC han coincidit en la necessitat d’un transport ferroviari de qualitat per garantir l’equilibri territorial i permetre que la gent es quedi a viure al territori, alhora que es contribueix a la descarbonització reduint l’ús del vehicle privat.



