El partit proposa utilitzar els 7 milions d’euros disponibles per fer amortitzacions extraordinàries abans de final d’any
Oscar Ologaray, representant de Junts per Tortosa, ha tornat a sol·licitar al govern municipal que destini part del remanent de Tresoreria a amortitzar l’endeutament de l’Ajuntament. Segons Ologaray, dels més de 7 milions d’euros del remanent actual, una part hauria de dedicar-se a reduir el deute municipal abans que acabi l’any.
El regidor ha defensat aquesta proposta com una mesura de saneament financer que segueix la mateixa lògica que aplicarien les famílies amb els seus estalvis. “És el mateix que fan moltes famílies: agafen una part dels estalvis que han pogut aconseguir durant l’any per reduir la hipoteca, perquè saben que si redueixen la hipoteca pagaran menys interessos i a la llarga acabaran pagant menys”, ha explicat.
Ologaray ha subratllat que aquesta estratègia d’amortització extraordinària era habitual en governs anteriors i que comportaria beneficis clars per al municipi. “Si amortitzem de forma extraordinària l’endeutament, pagarem menys interessos i d’aquesta manera tindrem més diners per a poder destinar a Tortosa”, ha argumentat.
La proposta cobra especial rellevància en el context de la propera convocatòria de la llei de barris, que requerirà un finançament considerable i obligarà l’Ajuntament a contractar nous préstecs. Segons el representant de Junts, tenir un consistori amb menys endeutament permetria afrontar millor aquestes despeses futures.
Ologaray ha rebutjat possibles excuses sobre la manca de recursos, recordant que l’Ajuntament disposa de més de 20 milions d’euros als bancs. A això s’hi suma l’increment de la recaptació fiscal de més de 5 milions d’euros addicionals fruit de la pujada d’impostos, així com un superàvit de 6,1 milions d’euros registrat en la liquidació del pressupost de 2024.
“Amb totes aquestes dades, el que ara l’Ajuntament entenem que ha de fer és fer una amortització extraordinària de l’endeutament per tal de deixar l’Ajuntament més sanejat“, ha conclòs el regidor.



