El hub entra en una fase decisiva i tot està preparat perquè després de l’estiu es pugui fer importants avenços en matèria d’inversions
El president de l’Autoritat Portuària, Rubén Ibáñez, ha manifestat avui que PortCastelló continua avançant en la seva estratègia per convertir-se en el hub eòlic marí de la Mediterrània que ens permetrà liderar l’eòlica offshore a Espanya”.
Sobre això, Ibáñez ha afirmat que “el hub entra en una fase decisiva i ho tenim tot preparat perquè després de l’estiu puguem fer importants avenços en matèria d’inversions i finançament que suposaran un abans i un després per al desenvolupament i creixement del port de Castelló”.
El màxim representant de PortCastelló, que ha fet un repàs per les diferents fites dutes a terme les últimes setmanes, ha assenyalat que “els fets avalen aquest compromís” i ha recordat que actualment “hi ha diversos projectes en marxa que evidencien que seguim fent passos de gegant i amb el peu posat a l’accelerador”.
En aquest sentit, Rubén Ibáñez ha manifestat que “el port de Castelló està complint amb les seves obligacions i els seus compromisos per convertir-se en el hub eòlic marítim de la Mediterrània ia partir del mes d’octubre començarem a veure com aquesta feina i aquests desenvolupaments van donant els seus fruits”.
Així s’ha referit a la licitació de l’assistència tècnica per a la redacció del projecte de construcció per a la prolongació del dic de tancament de la dàrsena sud, al bon ritme de construcció de les obres de la mota de tancament oa la recent publicació al Butlletí Oficial de l’Estat (BOE) de l’anunci d’inici del projecte d’ordenació per al desenvolupament del hub que dóna llum verda al fet que empreses interessades puguin sol·licitar una concessió en aquesta zona avalen aquest compromís.
Rubén Ibáñez ha recordat també que “comptem amb el suport de l´Associació Empresarial Eòlica, associació de referència del sector eòlic, i seguim sumant aliances en comptar amb l´aval d´importants grups empresarials en el sector com són l´Associació Eòlica Espanyola (AEE), Ferrovial, Acciona, Nervion Naval Offshore (Grup Amper) o Bluefloat Energy i Saitec; suports indispensables per capitalitzar aquest tipus dindústries”.
“Aquests tres compromisos fan veure l´aposta decidida del port de Castelló per l´eòlica marina per convertir-nos en un dels ports referents d´Espanya en aquesta matèria i que té també interès des del punt de vista internacional”, ha assegurat el president de l´Autoritat Portuària. Finalment, el responsable de PortCastelló ha incidit que “per ubicació, calat, disponibilitat d’espais i terminis de posada a disposició de futurs concessionaris, el port de Castelló és el més idoni de tot l’arc mediterrani per desenvolupar aquest tipus d’indústria que ens acosta una mica més a capitalitzar aquesta indústria”.
Projecte de construcció de la mota de tancament
El tancament de la mota, que compta amb un pressupost de 5,3 milions d’euros, permetrà guanyar 420.000 metres quadrats al mar mitjançant l’abric d’aigua entre el moll de la costa sud i l’actual dic de ponent, cosa que convertirà Castelló en el port de l’arc Mediterrani amb més superfície al servei de noves empreses, fet que suposa un important avantatge competitiu.
Les obres esmentades han començat pel condicionament del camí d’accés a l’inici sud de la mota i per la instal·lació d’una barrera antiterbolesa de 200 metres de longitud disposada en paral·lel a l’alineació de la mota de tancament a fi de limitar la dispersió de fins durant l’abocament de material.
Perllongament del dic de tancament de la dàrsena sud
Un altre dels projectes que suposa un pas més de l’Autoritat Portuària per consolidar la dàrsena sud com a nova zona d’expansió és la licitació de l’assistència tècnica per a la redacció del projecte de construcció per a la prolongació sud del dic de tancament de la dàrsena sud. El valor estimat és de 314.874 euros més IVA i un termini dexecució de 8 mesos.
L’objectiu és ampliar la superfície per posar-la a disposició de noves empreses i facilitar l’increment del trànsit de granels líquids al port de Castelló. Concretament, es guanyarà un espai de 110.110 metres quadrats.