Són La Caramella, Bandejats-Reguers Nou, Pocateula i Forcallet, i se’n preveuen 7 més en els pròxims mesos, amb una inversió de més d’1,3M€
Roquetes intensifica la inversió en infraestructura local amb la reparació de quatre camins. L’Ajuntament ha completat les actuacions a La Caramella, Bandejats-Reguers Nou, Pocateula i Forcallet, dins del pla de millora de la xarxa viària de més de 200 quilòmetres.
Roquetes ha completat aquest juny la reparació de quatre camins municipals, suma que s’afegeix als set més que tindran intervenció en els pròxims mesos. En total, la inversió pública rondarà 1,3 milions d’euros per abordar les mancances que s’arrosseguen a l’àmplia xarxa viària local de més de 200 quilòmetres.
L’alcalde Ivan Garcia ha defensat la intensificació de les actuacions com a resposta a una necessitat més que justificada. «Sabem que el terme demanda més intervencions, en som plenament conscients. Però volem demostrar que any rere any dediquem recursos importants als camins municipals per garantir que la ciutadania, els pagesos i els ramaders puguin accedir a les seves finques en les millors condicions», ha afirmat Garcia.
L’actuació més simbòlica ha estat la del camí de La Caramella, on l’Ajuntament ha aconseguit un acord amb les dues empreses extractores de graves del municipi per compartir costos. Els treballs han inclòs l’elevació del nivell del camí per evitar acumulacions d’aigua i l’aplicació de doble tractament bituminós. «Ha estat un expedient llarg, i volem agrair la paciència del veïnat afectat», ha subratllat l’alcalde.
Els altres tres camins —Bandejats-Reguers Nou, Pocateula i Forcallet— s’han modernitzat amb 256.000 euros de fons públics, finançats gairebé en un 90% per ajudes externes derivades dels danys de la DANA de 2024. El Ministeri de Política Territorial i la Diputació de Tarragona han aportat 128.000 i 100.000 euros respectivament, recursos que han permès elevar els rasants i aplicar acabats de material reciclat de formigó per millorar la durabilitat.
De cara als mesos vinents, Roquetes té previst executar set actuacions més. Entre elles destaca la reparació del camí de Sant Francesc, una reivindicació històrica que es desenvoluparà a través de la Mancomunitat Tortosa-Roquetes amb un pressupost de 543.000 euros i una subvenció de 255.000 euros de la Diputació. Els treballs inclouran nova pavimentació, neteja de vorals i reparació de sots.
Paral·lelament, l’Ajuntament ha previst intervenir als camins de Galatxo, Mitanplana, Pandorga i Barranc de l’Os durant el proper any, amb especial atenció als danys provocats per la DANA de 2025. Aquesta bateria de reparacions, que ascendirà a 357.000 euros, es cobrirà majoritàriament amb 180.000 euros de la Diputació i 67.700 euros de la Generalitat. Finalment, els camins de Bandejats i Panxablanca rebran 208.000 euros per a la millora del ferm.



